WITAMY NA STRONIE ZESPOŁU SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BIAŁUNIU!
Opcje widoku
Reset

Wycieczka w ramach programu ''POZNAJ POLSKĘ''

WYCIECZKA DO TRÓJMIASTA I MALBORKA

W dniach 28-30 listopada 2022 r. odwiedziliśmy Trójmiasto i Malbork.

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Gdańsk w zasięgu obwarowań XVII w. Starego Miasta, gdzie zobaczyliśmy: Fontannę Neptuna, Trakt Królewski, Dwór Artusa, Bazylikę Mariacką - największą średniowieczną świątynię z cegły w Europie, Wielki Młyn – Żuraw. Przespacerowaliśmy się ulicą Długą i Długim Targiem oraz nabrzeżem Starej Motławy. Następnie odwiedziliśmy Europejskie Centrum Solidarności.

Drugiego dnia udaliśmy się do Gdyni, gdzie zwiedziliśmy historyczny układ urbanistyczny wzdłuż Skweru Kościuszki. Zobaczyliśmy najwyższy budynek mieszkalny w Polsce – dwie wieże Sea Towers, Okręt ORP Błyskawica, żaglowiec Dar Pomorza, słynną kielichową fontannę oraz charakterystyczny gdyński styl architektoniczny. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Experyment. Później przejechaliśmy do Sopotu na krótki spacer. Przeszliśmy się ulicą Monte Cassino, gdzie stoi Krzywy domek, zabytkowe kamienice i stylowe kawiarnie, po czym doszliśmy do najdłuższego drewnianego molo w Europie. Z Sopotu przejechaliśmy na pole bitwy na Westerplatte, gdzie przespacerowaliśmy się pod Pomnik Obrońców Wybrzeża. Wieczorem udaliśmy się na jarmark świąteczny w Gdańsku.

Ostatniego dnia zwiedziliśmy Muzeum Zamkowe w Malborku - największy z zachowanych w Europie średniowiecznych zamków, znajdujący się nad rzeką Nogat.

To były intensywne trzy dni przeżyte w świetnej atmosferze!

Data dodania: 2022-12-03 19:11:48
Data edycji: 2023-11-23 14:00:14
Ilość wyświetleń: 205

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Zobacz

Kalendarz

Lekcje zdalne

Zobacz podstrony klas i nauczycieli