PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
mgr Magdalena Franków
Nauczyciel Zespołu Szkół Publicznych w Białuniu
Zajmowane stanowisko: nauczyciel matematyki i informatyki
Status zawodowy: nauczyciel mianowany
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Termin rozpoczęcia stażu: 1 września 2017 r.
Termin zakończenia stażu: 31 maja 2020 r.
Jestem nauczycielką z ponad dziesięcioletnim stażem pracy. Praca w Zespole Szkół Publicznych w Białuniu stwarza przede mną szerokie perspektywy stawiając przy tym jednocześnie wysokie wymagania. W moim przypadku wpływa to motywująco, zwiększając moje ambicje zawodowe związane z chęcią jak najlepszej pracy z uczniami. Praca nad uzyskaniem stopnia nauczyciela dyplomowanego jest dla mnie wyzwaniem i szansą
na podniesienie kwalifikacji zawodowych, jako nauczyciela matematyki i informatyki. Dlatego też będę doskonalić swój warsztat pracy w realizacji zadań wychowawczych, dydaktycznych i opiekuńczych, chcę uczyć dzieci kreatywnego i twórczego myślenia. Chciałabym, aby praca nauczyciela była dla mnie nie tylko spełnieniem marzeń, ale także motywacją do dalszego kształcenia i spełniania wymagań zawodowych. Myślę, że trzyletnia praca zgodnie z niniejszym planem podniesie moje umiejętności dydaktyczne, wychowawcze, a przede wszystkim przyniesie korzyści uczniom, rodzicom i szkole. Przedstawiony poniżej plan rozwoju zawodowego jest dla mnie okazją do szczegółowego dokumentowania tego,
co składa się na moją codzienną pracę nauczyciela-wychowawcy. Uwzględnia także moją dotychczasową wiedzę, umiejętności i doświadczenia wynikające ze stażu pracy na tym stanowisku. Będąc w grupie nauczycieli mianowanych mam szanse awansu i uzyskania statusu nauczyciela dyplomowanego. Nie ukrywam, że jest to dla mnie szczególne wyzwanie, a jednocześnie okazja do autorefleksji i zweryfikowania opinii, jakim jestem nauczycielem oraz wychowawcą.
Moje priorytety:
Plan został sporządzony w oparciu o: „Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 01.12.2004r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli”,
z późniejszymi zmianami z dnia 14.11.2007r.
WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM MIENIS W SPRAWIE UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO
Zagadnienia organizacyjne |
||
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
Poznanie procedury awansu zawodowego |
-Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego
-Opracowanie planu rozwoju zawodowego |
IX 2017 r.
IX 2017 r. |
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego |
-Gromadzenie materiałów i dokumentów |
cały okres stażu |
Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. |
-Autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju zawodowego. |
V 2020 r. |
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek udrożnienia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
L.p |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
1. |
Poszerzenie wiedzy |
- Udział w pracach komisji Rady Pedagogicznej. - Udział w pracach zespołu wychowawczego. - Ewaluacja wybranych obszarów dydaktyczno-wychowawczych. - Współpraca z rodzicami. |
cały okres stażu
cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu |
2. |
Doskonalenie kompetencji zawodowych. |
- Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatny do potrzeb nauczyciela i szkoły. - Studiowanie literatury fachowej |
cały okres stażu
|
3. |
- Wzbogacanie metod |
- Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym. - Praca z uczniem zdolnym.
- Praca z uczniem mającym problemy
- Przygotowanie uczniów do udziału |
cały okres stażu
cały okres stażu
cały okres stażu
zgodnie |
Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej.
L.p |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
1. |
Stosowanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej. |
-Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej.
- Opracowanie testów, sprawdzianów, scenariuszy zajęć lekcyjnych, projektów interdyscyplinarnych, uroczystości, regulaminów, konkursów, dyplomów, informacji dla uczniów i rodziców. - Współudział w tworzeniu strony internetowej szkoły. - Przygotowanie pomocy dydaktycznych oraz narzędzi badawczych do sprawdzenia wiedzy -Korzystanie z portali edukacyjnych. - Prowadzenie dokumentacji klasy
- Opracowanie dokumentów szkolnych niezbędnych w pracy nauczyciela.
- Wykorzystanie programu do wypełniania świadectw szkolnych. |
cały okres stażu
cały okres stażu cały okres stażu
cały okres stażu
cały okres stażu |
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli
w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
L.p |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
1. |
Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy |
- Prowadzenie lekcji otwartych dla rodziców i nauczycieli. |
cały okres stażu |
2. |
Upowszechnianie |
- Opublikowanie na szkolnej stronie www „planu rozwoju zawodowego”. - Opublikowanie na szkolnej stronie www scenariuszy zajęć lekcji matematyki - Dzielenie się wiedzą
- Pedagogizacja rodziców -opracowanie materiałów dotyczących trudności wychowawczych. |
cały okres stażu
cały okres stażu
cały okres stażu
cały okres stażu
|
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
L.p |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
1. |
Nabywanie umiejętności projektowania własnych działań. |
- Opracowanie programu dydaktyczno-wychowawczego „Szybkie rachowanie”. |
IX 2018 r. |
Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
L.p |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
1. |
Organizowanie |
- Przygotowywanie i zachęcanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych: · Międzynarodowy konkurs matematyczny Kangur, · Ogólnopolski konkurs matematyczny Alfik · Międzyszkolny konkurs matematyczno-przyrodniczy Mądra główka, · Miedzy klasowy konkurs matematyczny Raz, dwa, trzy licz i ty.
- Przygotowywanie uczniów do międzyklasowych konkursów komputerowych. -Współorganizowanie następujących działań · Bieg im. Marka Kotańskiego, · Międzyszkolny Przegląd Piosenki Ekologicznej, · Gminny konkurs „Puszkobranie”
-Przygotowywanie |
Cały okres stażu
|
2. |
Rozwijanie zainteresowań dzieci. |
- Organizowanie wyjazdów -Zorganizowanie -Współorganizowanie Projektowanej Okazji Edukacyjnej - Szkolny koordynator SKO |
Cały okres stażu
W okresie trwania stażu.
Cały okres stażu |
3. |
Organizowanie dodatkowych zajęć |
- Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności w uczeniu się matematyki. -Przygotowywanie uczniów klas ósmych do sprawdzianu ośmioklasisty. |
Cały okres stażu
Cały okres stażu |
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
L.p |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
1. |
Podejmowanie działań na rzecz tworzenia tradycji szkolnej. |
- Organizowanie uroczystości szkolnych i środowiskowych apeli. |
Cały okres stażu |
2. |
Zdobywanie wiedzy na temat sytuacji rodzinnej |
- Pedagogizacja rodziców. - Diagnoza sytuacji materialnej uczniów. - Integracja zespołu klasowego |
Cały okres stażu Cały okres stażu
|
3. |
Współpraca |
- Nawiązanie współpracy |
Cały okres stażu
|
4. |
Współpraca z wydawnictwami |
-Stała współpraca z przedstawicielem wydawnictwa Nowa Era i przedstawicielem wydawnictwa GWO, pozyskiwanie pomocy dydaktycznych |
Cały okres stażu |
5. |
Współpraca z policją |
-Organizowanie spotkań z przedstawicielami policji na tematy związane m. in. Z bezpieczeństwem w Internecie |
Cały okres stażu |
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
L.p |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
1. |
Opis i analiza rozwiązywania problemu edukacyjnego. |
- Diagnoza co najmniej dwóch wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych. - Dostosowanie skutecznych metod rozwiązania problemu edukacyjnego. - Współpraca z poradnią PP w Goleniowie |
Cały okres stażu
Cały okres stażu
Cały okres stażu |
2. |
Pogłębienie wiedzy |
- Sporządzenie planu pracy wychowawcy klasy i jego ewaluacja. -Studiowanie fachowej literatury. |
Cały okres stażu
Cały okres stażu |
Inna dokumentacja świadcząca o osiągnięciach zawodowych.
L.p |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin realizacji |
1. |
Inne osiągnięcia zawodowe. |
- Dokumentowanie osiągnięć zawodowych. |
cały okres stażu |
Plan Rozwoju Zawodowego zawiera główne zagadnienia, które będę realizować przez cały okres stażu. Poszczególne zadania będą konkretyzowały się stosownie do wyników pracy szkoły i programów realizowanych w szkole. Wszelkie zmiany będą nanoszone po akceptacji Dyrektora szkoły.
Opracowała: Magdalena Franków
72-100 Białuń
Sielankowa 4