WITAMY NA STRONIE ZESPOŁU SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BIAŁUNIU!
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Scenariusz zakończenia roku szkolnego - Lekcja jak marzenie

Obsada:

Nauczycie   - Malwina  -Uczniowie: - Adam (w stroju sportowym)
 - Ala,  Julia, Konrad, Piotr  Mateusz Marcin 

(Sala lekcyjna. Jest już po dzwonku. Nauczyciel i uczniowie znajdują się w klasie. Nagle otwierają się drzwi i wpada zdyszany Adam .)

Nauczyciel:  Adam ! Znowu się spóźniłeś!

Adam : A bo taka starsza pani zgubiła 50 zł...

Nauczyciel:
 Aha... I pomagałeś jej szukać.

Adam :
 Nie. Stanąłem na banknocie i zaczekałem aż sobie pójdzie.

(Nauczyciel wyciąga rękę po banknot i wkłada go do słoika z napisem "Na podwyżki dla nauczycieli". Do klasy wchodzi  Ala ).

Nauczyciel: Co Alu ?! Pewnie jakiś staruszek zgubił 100 zł.

Ala: Nie...

Nauczyciel: A co się stało?

(Ala  z teatralnym przejęciem).

Ala : Napadł mnie groźny bandyta! (w kierunku klasy) Miał pistolet!

Nauczyciel (ironicznie): To straszne i co potem?

Ala  ( po dłuższej przerwie z rozpaczą): Zabrał mi zeszyt z wypracowaniem.

(Nauczyciel „ odpowiednim " wzrokiem daje do zrozumienia, że nie wierzy w ani jedno słowo, wyciąga rękę 
(w domyśle „Daj dzienniczek!") i wpisuje jedynkę).

Nauczyciel: Czy w tej klasie jest ktoś, kto odrobił zadanie domowe? (Stefcio podnosi bez wahania rękę). Proszę Stefcio!

(Konrad  czyta wypracowanie.)

Konrad : Temat wypracowania „Motyw dzikiego zwierzęcia w literaturze polskiej".

" Henryk Sienkiewicz to autor, który większość swoich prac napisał sam. Przykładem może być powieść pt."Krzyżacy". Jeden z jej bohaterów wybrał się na polowanie. Jechał na koniu, aż piana leciała mu z pyska.

Kiedy Jagienka dowiedziała się o jego wyprawie, wybiegła z domu i wyruszyła z kopyta za rycerzem. Dzielna białogłowa ratując Zbyszka przed napaścią dzikiego zwierza zabiła go.

Bohatera książki Adama Mickiewicza pt. „Pan Tadeusz" spotyka również przygoda z niedźwiedziem. Myślę tu 
o tajemniczej postaci księdza Robaka - tajemniczej, gdyż nikt nie wiedział, co kryło się pod jego sutanną. W czasie polowania ksiądz Robak strzelił do niedźwiedzia, który zwalił się z hukiem i nie czekając na oklaski pobiegł do domu.

Takie opowieści mrożą krew w żyłach.

Myślę, że spodoba się pani moje wypracowanie, a jeśli nie, to bardzo mi przykro, ale musi pani wiedzieć, że bardzo się starałem, no ale jeśli nie, to trudno"

(Nauczyciel podczas czytania kręci głową. Później zagląda do zeszytu Konrada ).

Nauczyciel:
 Sienkiewicz małą literą... Konrad, kiedy używamy wielkich liter?

Konrad  (po chwili zastanowienia): Kiedy mamy słaby wzrok.

Nauczyciel(Do  Konrada) Sam pisałeś to wypracowanie?

Konrad  bardzo pewnie: Tak!

Nauczyciel: Sam pisałeś to wypracowanie?

Konrad  mniej pewnie: Tak.

Nauczyciel: Sam pisałeś to wypracowanie?

Konrad  jednym tchem: Nie, powiem wszystko! Pomagał mi tato.

Nauczyciel syczącym głosem: Za karę napiszesz sto razy: Prace domowe będę odrabiał bez pomocy innych. A twój tato sto razy to podpisze.

Nauczyciel: Dziś powtórka. Piotr , wymień dwa zaimki.

Piotr : Kto? Ja?

Nauczyciel:
 Świetnie! Piotr , wymień nazwiska trzech sławnych Polaków.

Piotr  (bez chwili wahania): Lewandowski , Krychowiak, Fabiański.

Nauczyciel zdenerwowany: A nie słyszałeś o Mickiewiczu , Sienkiewiczu i Słowackim?

Piotr :
 Nie, ale to pewnie dlatego, że nie interesują mnie gracze rezerwowi.

Nauczyciel (wyciąga rękę,  Piotr podaje dzienniczek.

Treść uwagi: „Pański syn doprowadza mnie do szału. Proszę coś z tym zrobić, bo inaczej nie wytrzymam i sama sobie poradzę". (Nauczyciel oddaje dzienniczek Piotrowi)

Nauczyciel:
 Jak zapewne wiecie, przysłowia są mądrością narodu. Przypomnimy sobie kilka z nich. Ja będę zaczynać, a wy dokończycie. Bardzo proszę, Julia , ty pierwsza. „Jak cię widzą..."

Julia :
 Yyyyy... To pracuj.' Jak cię widzą to pracuj.

(Zrezygnowany nauczyciel w stronę widowni): Może ktoś z widowni, bo nie wytrzymam. Może ... pomoże. „Jak cię widzą...

Ktoś z widowni : „Tak cię piszą".

Nauczyciel: Dziękuję. (Do k/asy): Patrzcie i uczcie się.

Nauczyciel:
  Mateusz i! „Kto rano wstaje...''

Mateusz  odpowiada: „Kto rano wstaje, ten się nie wyśpi".

Nauczyciel spogląda w stronę widowni: Może...

Ktoś z widowni: „ Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje."

Nauczyciel:
 Słyszycie?! „Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje."  Marcin. „Nosił wilk razy kilka..."

Mateusz : ... „ dopóki mu się ucho nie urwało." Nauczyciel: Widownia...

Ktoś z widowni:
, Nosił wilk razy kilka ponieśli i wilka".

Nauczyciel:  Julia , „Gdzie kucharek sześć..."

Julia : Tam ciasno w kuchni."

Nauczyciel ( wskazuje na widownię).

Ktoś z widowni: „Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść".

Nauczyciel: Marcin, „Oko za oko..."

Marcin : A będziesz miał zeza.

Ktoś z widowni:
 „Oko za oko, ząb za ząb".

Nauczyciel:  Mateusz , „Gdzie dwóch się bije..."

Mateusz : Gdzie dwóch się bije, tam wielu ciekawych rzeczy można się dowiedzieć.

Ktoś z widowni: ..Gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta".

Nauczyciel (patrzy z politowaniem na klasę) : Zapiszcie zadanie domowe. (Pisze na tablicy) "Jak wyobrażam sobie pracę dyrektora " Piotr , dlaczego nie piszesz?

Piotr : Czekam na sekretarkę.

Nauczyciel:
  Julia , zmaż tablicę!

(Julia  maże suchą gąbka, nauczyciel kaszle i wyciąga znacząco rękę).

Nauczyciel:
 Czy ta sucha gąbka musi mi tak niszczyć cerę? Dostajesz uwagę!  Treść uwagi: „Nie moczy gąbki, powodując tym samym epidemię pylicy wśród nauczycieli".

W tym czasie Ala  przygląda się plecom nauczycielki  i pyta: Proszę pani co to jest: ma sześć nóg i wyłupiaste czarne oczy? 

Nauczyciel ze złością:
 Nie wiem!

Ala :
 Ja też nie wiem, ale to coś chodzi pani po ramieniu.

Nauczyciel: Co? (Strzepuje pająka i mdleje. Uczniowie udzielają jej pierwszej pomocy)

Adam  biegnie po szklankę z wodą. Konrad  i Mateusz  podnoszą nauczycielkę i sadzają ją na krześle, Ala  cuci. Piotr  łapie pająka.

Nauczycielka odzyskuje przytomność, wypija wodę, wyjmuje z torebki czaszkę, zbliża się do widowni i dramatycznie mówi: Uczyć albo nie uczyć?

Uczniowie chórem: Oto jest pytanie.

Data dodania: 2018-03-28 10:35:47
Data edycji: 2018-03-28 10:36:23
Ilość wyświetleń: 46345

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Zobacz

Kalendarz

Lekcje zdalne

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Zobacz
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej