WITAMY NA STRONIE ZESPOŁU SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BIAŁUNIU!
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Scenariusz lekcji

Lekcja (przedmiot): przyroda

Klasa: szósta

Nauczyciel: Urszula Pomocka

TematW wilgotnym lesie równikowym.

POSTAWA PROGRAMOWA:

 

Cele kształcenia –wymagania ogólne:

  1. Zaciekawienie światem przyrody.

Uczeń stawia pytania dotyczące zjawisk zachodzących w przyrodzie, prezentuje postawę badawczą w poznawaniu prawidłowości świata przyrody przez poszukiwanie odpowiedzi 
na pytania: „dlaczego”? , „jak jest”? , „co się stanie, gdy”?

 

Treści nauczania –wymagania szczegółowe:

13.1 Charakteryzuje warunki klimatyczne i przystosowania do nich wybranych organizmów w następujących krajobrazach strefowych: lasu równikowego.

13.3 Rozpoznaje i nazywa organizmy roślinne i zwierzęce typowych dla poznanego krajobrazu.

 

Zalecane warunki i sposób realizacji:  prezentowanie, poszukiwanie odpowiedzi.

Numer wniosku: W-II

Powiązanie z wcześniejszą wiedzą:  Klimat jest głównym czynnikiem decydującym o istnieniu stref krajobrazowych na Ziemi.

 

Cele lekcji: zapoznanie z warunkami panującymi w lasach równikowych.

strefa wilgotnych lasów równikowych: położenie na kuli ziemskiej, klimat, bogactwo gatunków organizmów.

 

Cele sformułowane w języku ucznia:

  • zapoznam się z położeniem lasów równikowych na kuli ziemskiej,
  • poznam klimat występujący w lasach równikowych,
  • rozpoznam bogactwo gatunków organizmów.

 

„NaCoBeZu”:

-      wskazuje na mapie strefę klimatów równikowych,

-  wskazuje na mapie krajobrazowej obszary występowania wilgotnych lasów równikowych,

-      odczytam z wykresu dane klimatyczne,

-      wymienię gatunki roślin i zwierząt występujących w lesie równikowym.

 

Kluczowe pytanie dla uczniów: Jak uważacie, gdzie organizmy lepiej się rozwijają w wilgotnym lesie równikowym, czy w lasach naszej strefy klimatycznej?

Materiały i pomoce dydaktyczne: atlasy, zdjęcia, ilustracje, tablica interaktywna.

Metody nauczania , formy pracy:

 

Przebieg zajęć : praca w grupach, praca z mapą,

 

Ewaluacja lekcji Zdania podsumowujące:

 „Z dzisiejszej lekcji chcę…, Zaskoczyło mnie, że…,   Na dzisiejszej lekcji podobało mi się/nie podobało mi się…, Świetnie, że dzisiaj …, Szkoda, że…”

 

Praca domowa: według grupy, do wyboru.

Data dodania: 2018-03-28 10:36:37
Data edycji: 2018-03-28 10:37:13
Ilość wyświetleń: 1153
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej