W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Szkoły Podstawowej im. Marka Kotańskiego w Białuniu zadania szkoły realizowane są z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Koordynatorem działań, w tym współpracy między nauczycielami a rodzicami i uczniami, jest dyrektor szkoły. Koordynatorami działań w obrębie poszczególnych klas są ich wychowawcy.
Podstawowymi kanałami komunikacji między nauczycielami przedszkola a rodzicami są:
- dziennik elektroniczny
- strona internetowa szkoły,
- platforma Microsoft Office 365 dla edukacji,
- poczta email,
- kontakty telefoniczne,
- inne kanały ustalone przez wychowawców i nauczycieli klas z rodzicami, po ich wcześniejszym zaakceptowaniu przez dyrektora jednostki.
W działaniach szkoły uwzględnia się potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne uczniów, w tym uczniów objętych kształceniem specjalnym i uczęszczających na zajęcia rewalidacyjne.
Każdy nauczyciel, prowadzący zajęcia w szkole przygotowuje zakres treści do zrealizowania ze swojego przedmiotu w poszczególnych klasach w danym tygodniu. Zadaniem wychowawcy klasy jest opracowanie tygodniowego zakresu treści dla swojej klasy i przekazanie go do akceptacji dyrektorowi szkoły. Po jej uzyskaniu należy go udostępnić rodzicom i uczniom w postaci pliku umieszczonego na stronie internetowej szkoły w zakładce wychowawcy klasy, przesłać pocztą email i komunikatorem w dzienniku elektronicznym. W przypadku braku możliwości przekazania dokumentu rodzicowi w takiej postaci, wychowawca przesyła tygodniowy zakres treści nauczycielowi świetlicy lub biblioteki, który przygotowuje dla rodzica dokument w wersji papierowej i ustala w porozumieniu z wychowawcą i dyrektorem sposób przekazania go rodzicowi i uczniowi.
Zadaniem wychowawcy klasy we współpracy z pedagogiem i nauczycielami realizującymi zajęcia z pomocy psychologiczno – pedagogicznej jest ustalenie:
- równomiernego obciążenia uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
- zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,
- możliwości psychofizycznych uczniów do podejmowania wysiłku umysłowego i fizycznego w ciągu dnia
- czasu pracy ucznia, który powinien mieścić się w zakresie od 3 do 5 godzin dziennie, z uwzględnieniem przerw,
- łączenia kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia.
Każdy nauczyciel, a szczególności wychowawca klasy, zobowiązany jest do prowadzenia bieżącej korespondencji z rodzicami i uczniami, w tym informowania rodziców i uczniów o postępach ucznia, udzielania informacji o sposobie weryfikowania wiedzy i umiejętności uczniów, informowania ucznia i rodzica o uzyskanych ocenach . Dopuszcza się możliwość przesyłania przez uczniów i rodziców prac ucznia, np. pocztą elektroniczną.
Nauczyciele i wychowawcy wpisują tematy zajęć w dzienniku elektronicznym, zgodnie z planem zajęć na dany dzień. W zakładce zadania domowe umieszczane są zadania do wykonania, instrukcje i wskazówki do pracy dla uczniów oraz linki do materiałów, których nie ma w podręcznikach i ćwiczeniach. W przypadku gdy nauczyciel chce skorzystać z przygotowanych przez siebie materiałów (karty pracy, teksty źródłowe, nagrane filmy) umieszcza te materiały na stronie internetowej szkoły w zakładce ZDALNE LEKCJE pod swoim nazwiskiem, link do tych materiałów powinien być udostępniony uczniom w dzienniku elektronicznym w zakładce zadania domowe.
Zadania dodatkowe rozwijające zainteresowania ucznia, rozwijające kreatywność, pobudzające do dodatkowych aktywności umieszczane są na profilu FB szkoły.
Zalecone przez dyrektora szkoły materiały, źródła i narzędzia do wykorzystania przez nauczycieli w procesie kształcenia na odległość:
- dziennik elektroniczny,
- strona internetowa szkoły,
- podręczniki i ćwiczenia w wersji papierowej,
- platforma epodreczniki.pl
- materiały udostępniane na stronach Ministerstwa Edukacji Narodowej, w tym materiały Centralnej Komisji Egzaminacyjnej,
- platforma Microsoft Office 365 dla edukacji.
W przypadku braku możliwości przekazania rodzicom i uczniom informacji w postaci elektronicznej wychowawca klasy zbiera od wszystkich nauczycieli prowadzących zajęcia w danej klasie zadania na dany tydzień, instrukcje i wskazówki dla uczniów i rodziców a następnie przesyła je nauczycielowi świetlicy lub biblioteki razem z tygodniowym rozkładem treści. Nauczyciele świetlicy i biblioteki przygotowują dla rodzica i ucznia pakiet materiałów w wersji papierowej i ustalają w porozumieniu z wychowawcą i dyrektorem sposób przekazania go rodzicowi.
Informacja o sposobie i trybie realizacji zadań Przedszkola Publicznego w Białuniu w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania tej jednostki.
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Przedszkola Publicznego w Białuniu zadania przedszkola realizowane są z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Koordynatorem działań, w tym współpracy między nauczycielami a rodzicami i podopiecznymi przedszkola, jest dyrektor szkoły. Koordynatorami działań w obrębie poszczególnych grup przedszkolnych są ich wychowawcy.
Podstawowymi kanałami komunikacji między nauczycielami przedszkola a rodzicami są:
- strona internetowa szkoły,
- poczta email,
- kontakty telefoniczne,
- inne kanały ustalone przez wychowawców grup z rodzicami, po ich wcześniejszym zaakceptowaniu przez dyrektora jednostki.
W działaniach przedszkola uwzględnia się potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci, w tym dzieci objętych kształceniem specjalnym i uczęszczających na zajęcia rewalidacyjne.
Każdy nauczyciel, prowadzący zajęcia w przedszkolu przygotowuje zakres treści do zrealizowania w poszczególnych oddziałach przedszkolnych w danym tygodniu. Zadaniem wychowawcy grupy jest opracowanie tygodniowego zakresu treści dla swojej grupy i przekazanie go do akceptacji dyrektorowi szkoły. Po jej uzyskaniu należy go udostępnić rodzicom w postaci pliku umieszczonego na stronie internetowej szkoły w zakładce wychowawcy grupy oraz przesłać pocztą email. W przypadku braku możliwości przekazania dokumentu rodzicowi w takiej postaci, wychowawca przesyła tygodniowy zakres treści nauczycielowi świetlicy lub biblioteki, który przygotowuje dla rodzica dokument w wersji papierowej i ustala w porozumieniu z wychowawcą i dyrektorem sposób przekazania go rodzicowi.
Zadaniem wychowawcy grupy we współpracy z pedagogiem i nauczycielami realizującymi zajęcia z pomocy psychologiczno – pedagogicznej jest ustalenie:
- równomiernego obciążenia dzieci w poszczególnych dniach tygodnia,
- zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,
- uwzględnienie możliwości psychofizycznych dzieci do podejmowania wysiłku umysłowego i fizycznego w ciągu dnia.
Każdy nauczyciel, a szczególności wychowawca grupy, zobowiązany jest do prowadzenia bieżącej korespondencji z rodzicami, w tym informowania rodziców o postępach dziecka. Dopuszcza się możliwość przesyłania przez rodziców efektów pracy dziecka na pocztę email wychowawcy lub nauczyciela w celu uzyskania informacji zwrotnej.
Wychowawcy i nauczyciele prowadzący zajęcia w danej grupie informują rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach realizacji treści przez umieszczenie ich na stronie internetowej szkoły w zakładce wychowawcy grupy i przesłanie do rodziców pocztą email. Informacje powinny być czytelne dla rodzica, zrozumiałe i powinny zawierać wskazówki do pracy z dzieckiem. W przypadku braku możliwości przekazania rodzicom informacji w tej formie wychowawca klasy zbiera od wszystkich nauczycieli prowadzących zajęcia w danej grupie te informacje i przesyła je nauczycielowi świetlicy lub biblioteki, który przygotowuje dla rodzica dokument w wersji papierowej i ustala w porozumieniu z wychowawcą i dyrektorem sposób przekazania go rodzicowi.
72-100 Białuń
Sielankowa 4