Data: 12.01.2017 r.
Lekcja: Matematyka
Klasa: Czwarta
Nauczyciel: Magdalena Franków
Temat: Odcinki prostopadłe i odcinki równoległe
Podstawa programowa:
Cele kształcenia – wymagania ogólne
1. Wykorzystanie i tworzenie informacji.
Uczeń interpretuje i przetwarza informacje tekstowe, liczbowe, graficzne, rozumie i interpretuje odpowiednie pojęcia matematyczne, zna podstawową terminologię, formułuje odpowiedzi i prawidłowo zapisuje wyniki.
2. Rozumowanie i tworzenie strategii.
Uczeń prowadzi proste rozumowanie składające się z niewielkiej liczby kroków, ustala kolejność czynności (w tym obliczeń) prowadzących do rozwiązania problemu, potrafi wyciągnąć wnioski z kilku informacji podanych w różnej postaci.
Treści nauczania – wymagania szczegółowe
1) rozpoznaje i nazywa figury: punkt, prosta, półprosta, odcinek;
2) rozpoznaje odcinki i proste prostopadłe i równoległe;
3) rysuje pary odcinków prostopadłych i równoległych;
Zalecane warunki i sposób realizacji:
Należy zwrócić szczególną uwagę na następujące kwestie:
Uwzględniając zróżnicowane potrzeby edukacyjne uczniów, szkoła organizuje zajęcia zwiększające szanse edukacyjne uczniów zdolnych oraz uczniów mających trudności w nauce matematyki.
Powiązanie z wcześniejszą wiedzą:
Uczniowie znają pojęcie prostej, półprostej, odcinka oraz wiedzą, jakie jest wzajemne położenie prostych.
Cele lekcji:
Uczeń potrafi:
Cele sformułowane według ucznia:
Nacobezu:
Pytanie kluczowe:
Materiały i pomoce dydaktyczne:
Metody nauczania, formy pracy:
Przebieg zajęć:
Zdania podsumowujące:
Na dzisiejszej lekcji podobało mi się…
Zaskoczyło mnie, że…
Praca domowa:
72-100 Białuń
Sielankowa 4